Ha érted, hogy mondom

Szlengblog

Szlengblog

Szopóálarc

2009. január 12. - Nyelvész Józsi

Kellemetlen, kínos helyzet, amelyet gond vagy kudarc jellemez.
Eredetileg szexuális segédeszköz.

- Hogy van Gyula bácsi?
- Jól, öcsécském. 11-kor keltem, lekúrtam három 17 éves pinát, csütörtökön nyertem a lottón, és kétszer ebédeltem.
- Megy ma a taxi vagy a szmogriadó témája van?
- Ma szopóálarc van, öcsém. Assetudom, merre van arccal előre.

- Misi, mi lesz a Rudikával?
- Nem tudom, baszki. Nem nagyon ütött be a gyep-üzlet a Dzsúlióval. Szerintem készítheti a tag a szopóálarcot, a Kálmán az agyát is ki fogja cipőzni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kocsmáros rudi 2009.01.12. 16:52:14

Gyula bácsit nem lehet akármilyen jingli szöveggel behintáztatni :) Jó fazon lehet az öreg. Talpas?

Rod 2009.01.12. 17:29:24

Mekkora szöveg, kétszer ebédeltem :DDDD

lolperec 2009.01.12. 17:39:43

kőszopás.. :D

keeroy 2009.01.12. 17:47:21

Alternatív verzió: szopóálarc.hu.
Különösen vicces, ha egy weboldal nevét főnévként használnak egy mondatban. Bejön. :)

madbal 2009.01.12. 17:52:33

"Mélyen/Nagyot húzott ma a szopókalapból" vagy "Tágra nyílt neki a szopókalap" - ezt mi így használjuk.

Herrera kapitány 2009.01.12. 17:54:42

Nálunk a 'szopóágra kerülni' szófordulat játszik ugyanilyen jelentésben.

"Rudika szopóágra fog kerülni ha nem teremti elő a 20 forintot."

tiboru 2009.01.12. 17:58:32

"A háttérben fojtottan hallatszott a szopógép ütemes dübörgése".

bekbórd! 2009.01.12. 19:49:55

Ja, Gyula bá, ma a páratlanok vannak a fasz rosszabbik végén!

Charles Kadlott vagyok, tetovált vagány 2009.01.12. 20:59:03

a kommenteken legalább annyit röhögtem mint magán a poszton. pedig mindet ismerem.

Slanger 2009.01.12. 21:07:13

honnan a picsből szedsz ilyeneket? szopóálar- kurva jó

Bender_log 2009.01.12. 21:27:26

Nalunk erre: szolid szar szopas-t hasznaljuk vizualis tipusok azonnal azonosulnak az adott szituacio komolysagaval :)

v.rita 2009.01.12. 21:47:45

a vizsgaidoSUCK soran jo szolgalatot tehet

Hivatásos beszólóművész 2009.01.12. 22:06:04

Szopóálarc van; szopókockán vagy; szopópályára rkatak
Szinonímák! :D

Mc_Fly 2009.01.12. 22:14:06

A mai napon elneveztem a gitáromat Gyulabának, a basszusgitáromat pedig Kisgyuszinak. Éljen a szlengblog!

zoliii 2009.01.12. 22:36:00

mi egyszer buliban, részegen csináltunk is papírból szopóálarcot

Dr. Panasz Muki 2009.01.12. 23:01:51

Rudika most már lassan lapát, nem?

szjmn 2009.01.12. 23:24:53

érdekes hogy a "kiborult a pináskosár" kifejezés még nem szerepel a blogon. intézkedjetek!

sergei 2009.01.13. 01:29:58

"Belenézek a szopótükörbe"
"Szopógödör"

KutyaFéK 2009.01.13. 03:41:47

"Szopóálarcot érdemel." kontextusban hallottam/használom, vagyis mint büntetés valami balfaszság miatt.
Fokozása a "búslakodó", nézzetek utána.

"Hallodgeci, a Laca, ott lakik a Kör utcán, tegnap beledobálta, kajak, az egész fizuját a gépbe. Most meg kunyerál össze-vissza, ázmeg."
"Szopóálarcot az ilyennek, én mondom."

"Te, Józsi, szopó van **így hallottam már**, fakkerék kidobtak otthonról, segíts már, haver, legalább humjak a garázsban!"
"Öcsém, ekkora droidot is rég szartam, mint te vagy, búslakodót érdemelsz, nem kegyelmet, üázz!"

attila.1969. 2009.01.13. 04:01:30

és mi lenne,ha nem nyelvészeti szempontból írnátok az okosságotokat a szopóálarcról,hanem,mint szexuális segédeszközről értekeznétek?mert az igen izgató formája a szopásnak és szopatásnak..kár,hogy magam még nem próbáltam ki..

Mike36 2009.01.13. 04:35:35

milyen elbaszott szó ez
a szopóálarc vhol mucsaröcsögén hódíthat, mert én szerencsére nem találkoztam eddig vele

venomspawn 2009.01.13. 05:52:36

ez roppant vérszegény, én se vágom honnan van, mert hogy a nagyvárosi fiatalok körében nem hallottam még, az szent.

Az a másik hogy a fene nagy szlengelések közepette, fejből mondjuk hányan tudják akár a walesi bárdok mondjuk első három sorát? A végén esküszöm így fog kinézni egy beszélgetés 2 kis pöcs között:
eredetileg: "Menjünk el, hogy sörözhessünk egyet."
szlengesítve: "húzzad beled h nedűzz"

Inkább beszélni kéne megtanulni.

És még mielőtt bárki azt hinné, hogy öreg vagyok, hát nem, 23. Az én időmben mégsem voltak ilyen marhaságok. Az oldal szerkesztője meg ne üljön fel az ide feljáró 10 évesek örömujjongásának, akik azt hiszik attól lesznek menők hogy ÉRTELMETLEN szavakból csinálnak maguk számára 'szlenget'.

BaKecske 2009.01.13. 07:03:58

venomspawn, az ilyen kijelentésekért faszkorbács jár, vágod?

nádaerek 2009.01.13. 07:54:50

ugyan ez a székelyeknél:
Gyerök.: Megszívtuk öreg?
egy óra mulva...,
Öreg: Mög

venomspawn 2009.01.13. 08:21:43

BaKecske: ülj vissza az iskolapadba és tanulj meg magyarul beszélni

kyanzes (törölt) 2009.01.13. 08:49:36

A "szopóálarc" nálunk is népszerű. Persze a weboldal címéből jött. A herezacskó szorító bőrtasak, duál penetrátor (anál feltéttel), bőrszíjas biliárdgolyó, szopóálarc, "Pesti Fiúk DVD kollekció" és hasonlók gyakran szerepelnek "kevésbé visszafogott" odamondásokban, beszólásokban, vaskosabb ugratásokban.

supafly 2009.01.13. 09:04:04

@venomspawn: Ha már itt királykodsz, meg osztod az észt, akkor legalább tanulj meg helyesen írni! Az alábbi mondatodban minimum két helyesírási hiba van:
"ülj vissza az iskolapadba és tanulj meg magyarul beszélni".

Leülhetsz, egyes! :D

Epoxigyanta 2009.01.13. 09:19:04

A "szopóálarc" általunk is használt kifejezés. Hasonló szituációkban még befigyel az "Anál Intruder 2000", rosszabb esetben az illető készítheti az "öklözőzsírt", ha már a szexuális segédeszközöknél tartunk.

Miss Marple 2009.01.13. 11:42:40

@venomspawn: Több, mint kétszer annyi idős vagyok, mint te, és magyartanár - Józsinál utána tudsz nézni. És a blog rendszeres látogatója, mert szerintem jó, hogy van ilyen.
Értem a dühödet is meg az undorodat is, de attól tartok, hogy a nyelvi jelenségek nagyon is léteznek, amiket Józsi kigyűjt. Persze, ilyenkor idegyűlnek a szavak jogos tulajdonosai is, de van egy csomó nyelvész is. Ezeket a szavakat csak megismerni kell, nem kötelező használni. Igen, igazad van, a szavak aktív használói valószínűleg nem tudnak Aranyt idézni, de te meg az ő szubkultúrájukról nem tudsz sokat. (Kár volna, ha nem is akarnál...)
Igen, van különbség magas kultúra és szubkultúra között, de azt gondolom, nem szabad értékítéletet alkotnunk, vagy mielőtt megtennénk, meg kell ismerkednünk vele. Erre tartjuk a JÓZSIT!

Bocs, semmiképpen sem akartalak kioktatni, inkább csak a magam itteni jelenlétét magyarázni.

BaKecske 2009.01.13. 12:33:10

"a szavak aktív használói valószínűleg nem tudnak Aranyt idézni"

és én még ezt se merném kijelenteni. attól még hogy Arany szép és illik tudni, manapság már nem igen alkalmas az ő nyelvezete arra, hogy kifejezzük igényeinket, érzéseinket. Józsi gyűjteményével ellentétben ;)

nathanp 2009.01.13. 14:01:15

@Miss Marple: ó jaj, most, hogy ennyit tudok, félve írom le, hogy pinazsír, kontextusban, A Pokk Sanyi lezsírozott telefonon egy tatabányai ribit, hót száraz volt a gádzsi, pinazsír nuku, az egyetlen gumi, ami volt, kiszakadt, erre a Sanyi, akkor szopjál már le, jól van öcsém, de az még 3 rugó, hülye vagy, nyócat' kipengettem, az mindegy, oboa nincs benne, akkor legalább verd ki a csapba, odaáálnak, Sanyi gondolkodik, állok itt, a golyóim a hideg csaptelen, a tükörben látom a gádzsi vállán a nagy begyulladt pattanást, ettől bepipul, le is lankad neki, elteszi, oszt' nagy puffogva hazamegy Miami helyszínelőket nézni.

Miss Marple 2009.01.13. 14:54:56

@BaKecske: Hát, drága szívem, az én igényeimnek és érzéseimnek egy kicsivel kevesebb ordenáré gusztustalan ocsmányság is megfelelne, mint amennyit itt a mi Józsink összegyűjt! :):):) Valamint szívesen használom Arany kifejezéseit, talán gyakrabban is, mint a szlenget, ugyan gyanítom, hogy ez kissé modoros. De a szleng is tud rettentő képszerű és plasztikus lenni, valamint a legélőbb és leggyorsabban változó része a nyelvnek, hát kötelességem megismerni. Plusz érdekel is. Pláne itt: a durva példamondatok utáni hűvös magyarázatok, majd a szaftos kommentek, amik néha még a példáknál is jobbak - utánozhatatlan egyveleg.

@nathanp: Soha többé nem nézek Miami helyszínelőket...

Alamio 2009.01.14. 16:20:08

A Helyszínelőkön én is elgondolkodtam egy darabig...
Még visszatérve Aranyra: ő szerintem örülne, hogy van próbálkozás (önjelölt formában ráadásul), a szleng összegyűjtésére.

kkatyusa 2009.01.16. 12:53:21

Ugyanazt tudnám mondani venomspawnnak, mint amit már Miss Marple leírt. Mellesleg ha nem tetszik a blog, vagy helytelennek ítéled meg létezését, akkor ne látogasd. Ez egy roppant egyszerű módja a passzív ellenállásnak és a magyar nyelvet szerinted használni nem tudók irányában felgyülemlett feszültséget és frusztrációd csökkentésének, vagy legalábbis nem növelésének. Na most egy ilyen szép, barokk körmondat után elmondanám, hogy én sem feltétlenül használom a szlenget, de nap mint nap találkozom vele, nagyon izgalmasnak tartom, meg azért elég szellemes tud lenni, valljuk be, nem csak trágár. Mivel fordítással is foglalkozom, sokszor szlenget is át kell tudnom hitelesen/ életszerűen ültetni, ehhez pedig nagy segítséget jelentenek az ilyen blogok és hasonló témájú oldalak, webszótárak. De kétségkívül jókat is derülhet az ember, miközben ilyeneket olvasgat, a látókör szélesedéséről nem is beszélve. Aki meg kulturális pszichológiával foglalkozik, annak meg pláne hasznos, mert a nyelv roppant meghatározó szereppel bír egy kultúrában.
"Röviden" ennyi.
A szopóálarcot már sokszor hallottam; koleszos társaim előszeretettel használják:) Nekem bejön:)

admin@szopoalarc.hu 2009.01.26. 13:13:41

Ha már itt tartunk, akkor jelentem, hogy ismét beindult az oldal, blog formájában.
szopoalarc.blog.hu

Nyelvész Józsi 2009.01.26. 17:57:26

@admin@szopoalarc.hu: Ennek szerintem sok régi rajongó örülni fog. :D

Legelő Őse 2009.07.31. 13:30:15

@Miss Marple: mind emberileg, mind blogilag- régóta nem olvastam ilyen kellemes kommentet, melyben @venomspawn: - számomra érthetetlen reakciójára - válaszoltál.

Nyelvész Józsi 2009.07.31. 19:56:26

@Legelő Őse: Ezzel én is így vagyok, tesó!
süti beállítások módosítása