Ha érted, hogy mondom

Szlengblog

Szlengblog

Taigetosz pozitív

2009. április 10. - Nyelvész Józsi

Hitvány vagy lenézett testalkata, szellemi teljesítőképessége folytán társai által a túlélésre alkalmatlannak tartott, megvetés tárgyát képező (személy).

A kis köcsögtalicska Armandócska igazi Taigetosz pozitív csákó. A Kálmi meg a Paolító helyett bement Tökölre kábellopásér, aztán rögtön leverték az ötvenkilós testét a gecibe, meg küldték a vizesblokkba, hogy guggoljon má bele párszor a vécékefébe a csicskavári, liftezzen csak, jó az neki.

Te, ez a Kisnovák mekkora Taigetosz pozitív... Ilyen kis karom lenne, gecó, üvöltve rohannám körbe Tokodot. Az iwiwre meg ilyen félmeztelen, feszítős képet rak fel, a Tesco kamion előtt csapatja a gyökér.

Azért a Tónió nője tavaly a táti búcsúban elég kemény volt, hogy rejtegette a csávó, nem akarta bemutatni, pedig az is ott volt a céllövöldénél. Mondjuk, 120 kilós csaj, mutogatná a faszom. A Renátó mondta is, hogy "mi ez, új hinta?" Taigetosz pozitív az a csaj öcsém, bár a Tónió szerint szaxizott mint a kisangyal.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

winston01 2009.04.10. 09:32:23

Én szellemi színvonallal kapcsolatban is ismerem.

lonicera 2009.04.10. 09:56:25

Hát a Kisnovák Spártában nem nőtt volna nagyra, remélem ezt adod! De a kis karaj még feszít rá kettőt és tíz fekvőt nyom, hogy bedurranva menjen ZP-be bandázni a sok kis gekkóval. Ilyen világban élünk, nem érnek ezek egy büdös roppert sem.
:)

agyvihar 2009.04.10. 10:03:40

Ez a szleng valószerűtlennek tűnik nekem, mert egyáltalán honnan tudná a bejegyzésekben ábrázolt primitív népség, hogy mi az a Taigetosz?

Nekik nyilván olyan kulturális utalásaik vannak, amit a magukfajta megért. Mónika-show, Barátok közt szintje inkább, nem?

Imiface 2009.04.10. 10:05:55

Ezzel a kifejezéssel én eddig csak a kurucinfón találkoztam.

bekbórd! 2009.04.10. 10:06:52

Hitvány testalkatú, 120 kilós csaj? :)

Hogy ezt a fotót a Novákról még egyszer se dobta ki az "Ismerősök friss képei"! Vagy mikor rakta föl a csicsákó?

A Hannibal Lektűr-attitűd 2009.04.10. 10:37:29

@agyvihar: ne becsüld alá a plebszet!

(kieg: úgysem tudod eléggé alábecsülni:)

agyvihar 2009.04.10. 10:39:41

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Ha ismerik a Taigetosz szót, annak csak örülök. Pozitív csalódás lenne. :D

flugi_ 2009.04.10. 10:52:55

szerintem a 2. és 3. példák sántítanak, unszimpátiáról szólnak, én eddig ügyetlenségre, butaságra, önveszélyességre hallottam csak eddig ezt a kifejezést.

Miss Marple 2009.04.10. 11:02:48

@agyvihar: Nos igen, a megjelenített réteg időnként sziporkázó klasszikus műveltségén már én is meglepődtem néhányszor... :)

agyvihar 2009.04.10. 11:18:05

@Miss Marple: ez felveti a kontextus kérdését.

Amennyiben a felsorolt kifejezések nem mind a bejegyzésekben megjelenített terepről származnak, hanem az internetről, innen-onnan is, akkor megkérdőjelezhető, hogy miért kell az összeset ilyen késdobálós kontextusban bemutatni.

Külön kellene választani, hogy amit tényleg használ a kocsma egyszerű népe, azt ott bemutatni, ami pedig mondjuk netes szleng (az intellektuálisabb gyökerűek vélhetően inkább ilyenek), azt valami irodai történetbe ágyazni.

Nyelvész Józsi 2009.04.10. 11:25:41

Vegyétek úgy, hogy ezt a három sztorit a Nyelvész Józsi meséli nektek. Én tudom, mi az a Taigetosz, és népszerűsítettem is eleget terepmunkán. :)

agyvihar 2009.04.10. 11:33:51

@Nyelvész Józsi: ezek szerint saját magad is honosítasz meg szlengeket a nép között, majd utána beszámolsz róluk, hogy terepmunkán gyűjtötted? :DDD

MoszatÜgynök 2009.04.10. 11:53:43

Ami üt: Ab oco taigetosz!

Nyelvész Józsi 2009.04.10. 12:48:17

@agyvihar: Csak hozzájárulok a nyelvműveléshez. Amúgy mindenkinek tetszett a kifejezés Tzákodon. :)

bekbórd! 2009.04.10. 13:27:42

Most olvastam Izom Tibinél egy ideillő szinonímát: inkubátor szökevény.

a_fater 2009.04.10. 14:03:17

"40 kiló vasággyal, anyukája hetente kétszer vitte tüdőszűrőre, mert nem kapott levegőt szegényke"

(Hofi Géza)

Tibixe 2009.04.10. 14:40:31

Én kötőjellel írnám.

Unicumra Quarelin 2009.04.10. 15:02:59

Üdv,

nem akarok itt tudálékoskodni, de mint sok mással, ezzel a Taigetosz-heggyel kapcsolatban is sok a tévhit. Az igazság az, hogy a források szerint épp a spártaiakra nem volt jellemző az, hogy köcsög módon kidobálták volna a csecsemőket.
Ma már abszurdnak tűnik, de akkor az volt a mindennapos, hogy a nem kívánt gyerekeket elhelyezték egy helyen, ahonnan mondjuk gyermektelen családok elvihették őket. Egyébként ez minden polisban így volt, nemcsak Spártában.
Ennyi :)

Unicumra Quarelin 2009.04.10. 15:05:22

Amúgy fasza a blog, az egyik kedvencem, régóta olvasom, de csak mostanában regeltem. Gratula hozzá! :)

Mc_Fly 2009.04.10. 15:08:47

ez a '-pozitív' utótag a mi (pesti meg nem értett zenész)szubkultúránkban eléggé meghonosodott.
Pl. szemrevaló hölgyekre: 'ikrapozitív'
pontatlan, fizikai fájdalmat okozó, együgyű zenélésre: 'nirvana-pozitív' vagy 'ork-pozitív'
aljas, sunyi magatartásra: ......-pozitív (tetszőleges geci ember neve), vagy csak egyszerűen OCI-pozitív.

Alamio 2009.04.10. 15:13:07

Ezt én is használom, az Inkubátorszökevény elcsépelt.
Mondjuk ebben a Nyelvész Józsi mitológiában egy kissé erőltetettnek tűnik, ettől még szleng szófordulat. Szlengfordulat? :-)

leon, a proli 2009.04.10. 15:15:49

ez olyan szar, mint a kotonszökevény vagy mi

leon, a proli 2009.04.10. 15:17:19

@bekbórd: na ez meg a másik ilyen köcsögség

Miss Marple 2009.04.10. 18:17:41

@agyvihar: Hát ja bizony. Ha én diplomázó vagy tédékázó (van még ilyen egyáltalán?) nyelvész szakos hallgató volnék, fognám a Szlengblogot, oszt gatyába ráznám. Szleng, tájszó, zsargon, újkeletű, régen ismert, írott forma vs. használat, hapax vagy gyakori stb. szempontok szerint szétszálaznám, összevetném egyéb szleng-szószedetekkel, írnék mindegyikhez etimológiát, csinálnék egy alfabetikus regisztert és kapnék rá egy nagy ötöst. A példamondatokat nagyjarészt meghagynám, akármilyen irdatlan gusztustalan disznóság is némelyik. (A Józsinak meg fizetnék egy gömbkólát a nyersanyagért!!!) De nem vagyok, sajnos.

Úgyhogy maradok hűséges olvasó.

zsirfeka 2009.04.10. 19:05:04

Darwin-díjas

ZON 2009.04.10. 19:06:59

szinonímája: "Hajnali gyerek"
Ki tudja rá a magyarázatot ?:)

Modor Tibi 2009.04.11. 02:43:25

@Imiface: hát mi is csúnyán meg voltunk lepődve, mert ezt a szót is mi kezdtük el használni.

Szóval valaki közülünk a kurucra írogat :-)

KicsiSáti 2009.04.11. 20:17:22

@Unicumra Quarelin: No, hát ha nem akarsz tudálékoskodni, akkor ne is :)

@Modor Tibi: Ti is, meg más is (különben meg lennék lepve, hogy ismerjük egymást; a kurucosok közül meg - legjobb tudomásom szerint, hál" istennek - nem ismerek senkit.

Bezmag 2009.04.12. 03:40:41

Kicsit szégyellem magam, mit fogok ezért most kapni...

De őszinte leszek, és hajlamos vagyok a "Tajgetosz pozítiv" kifejezést magamnak tulajdonítani, még a 90-es évek első feléből.

Lehet, nem én találtam de fel egyedül, a rádiót is egyszerre találta fel Marconi és Popov, meg a telefont is többen, de biztos hgy én feltaláltam, és soha elötte és utána is csak jóval késöbb hallottam másoktól.

Ja és 96 körül az akkori munkahelyemen alakitottunk egy Tajgetosz Bizottságot is, aminek az volt a feladata, hogy megállapitsa, ki TP?

Karaj87 2009.04.14. 17:11:40

@ZON: én reggeli gyereknek ismerem. Magyarázat: félig húgy félig g.ci, igaz-e?

real őrület 2010.11.09. 03:19:36

Én most olvasom a Tiszántúli Emanuelle című szociográfiát, amely 2001-ben lett kiadva. Ennek 106. oldalán szerepel ez, hogy "Taigetosz-pozitív". Szóval a kifejezés nem éppen újkeletű, minimum 9 éves.

Ez a reggeli gyerek...nagyon beteg :D
süti beállítások módosítása