Ha érted, hogy mondom

Szlengblog

Szlengblog

Dzsanáz

2009. január 27. - Nyelvész Józsi

Tud róla, ismer, ért (hozzá).

- Szilveszterkor milyen táncot nyomott a Rudika Bailamosra a Horizontba', geci!
- Ja, dzsanázza a témát a kis bulandzsiu! A vérében van a kis cigónak.

A vén szarzsák Gyulabá dzsanázza az Árpit, a nagy gipszkarton-dílert. Múltkor találkoztak is a Kék Antilopban, látták a Renátóék.

Kösz, nathanp.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kocsmáros rudi 2009.01.27. 16:17:01

az Árpi náj lásój, igazi mocskos oláj kareló.

coucou 2009.01.27. 17:32:36

Hejj tezsvírek, dzsaljunk inni egyet ennél a Rudinál, ha már ilyen sukárul vakerel! Árpi, te péló, te perszóna non grátisz vagy, te itt maradol, hogy a rosseb egye ki a beledet.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.27. 17:36:49

friss hír...
"A Nazca-vonalak évezredek óta díszítik a perui síkság sivatagos felszínét, állati, növényi, és emberi figurákat ábrázolnak. A képek csak felülnézetből értelmezhetők, ezért gondolták hosszú ideig azt, hogy ősi alkotóik az isteneknek akartak üzenni, a legvadabb elméletek szerint pedig az ábrák ufók leszállópályáit jelezték."

nazca-vonalakat rajzol = sugárban, ordítva okádik...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.27. 17:44:26

"danesdzsu2 2009.01.23. 22:17:01

Aberdeen Inverness CT 2:1
Falkirk Rangers 0:3
Hearts Motherwell 2:1
Kilmarnock Hibernian 1:2
Celtic St Mirren 2:0
Hamilton Dundee Utd 1:0
Válasz erre

Pesszimista Pista 2009.01.24. 02:19:33
@danesdzsu2: te egészen pontosan mire tippeltél ? Vagy te annyira hardba nyomod, hogy még a forduló párosításait is tippre írtad le. Nájsz.

Lehet én tévedek, de így néz ki a köv forduló:

Aberdeen vs. Rangers
Celtic vs. Hibernian
Dundee Utd vs. St Mirren
Hearts vs. Inverness
FC Motherwell vs. Falkirk
Kilmarnock vs. Hamilton"

ezt a kis párbeszédet a nou san trafford blog skót részlegéből csentem...

'hardba nyomja'..., ez megvolt mán a szleng blogon...?

a szoclib még kómában is lop 2009.01.27. 17:49:10


a szar igénytelen cigány duma mióta

szleng?

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.01.27. 17:55:38

paráznabillegető 2009.01.27. 17:56:17

szoci...: jobb, ha már most kezded szokni az újmagyart.

figyuka 2009.01.27. 18:08:03

a szoci [...]:
Kérdés, hogy mit jelent számodra a "szar" és az "igénytelen". A nyelvészet nem ismer ilyen kifejezéseket.

Sejteni egyébként, mire utalsz, de ha arra vagy kíváncsi, hogy a szleng melyik definíciójával dolgozik a blog, akkor kérdezd azt!
Avagy: Mi a különbség a szleng és a társadalmi dialektus között?

(Csak ne cigányozzunk mindenhol, kell ez?)

_Dávid_ 2009.01.27. 18:08:56

Ez nekem sem tetszik, pedig rajongó vagyok. Ez nem szleng, cigányul van.

Johnny336 2009.01.27. 18:10:57

Bizony cigányul van, és azt jelenti, hogy menni.

bjela szila 2009.01.27. 18:19:22

aki értette hungarian white trash .
ez nem szleng , roma nyelv .

a szoclib még kómában is lop 2009.01.27. 18:23:00


nyelvész józsikám bazdmeg az ilyen baromságaidat

ugyan mi a büdös lófasztól szleng az, ha igénytelen cigány dumával keveri valaki a magyart

ja mielőtt belekötsz nyelvész józsikám és lenyomnál valami tudálékos öntelt pöcsdumát, tudom hogy a trágárság és a szleng nem ugyanaz

csak egyszerűen ez a baromarcoskosdásod ezt érdemli

Mc_Fly 2009.01.27. 18:58:45

itt küldi a Rudika a bailamost, lehet hesszelni:
www.youtube.com/watch?v=x3hQ-go_zS4

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.27. 20:01:17

jut eszembe, józsi...
remélem, hogy a rudika csak az orrába vállalta a 'púdert', amikor azt a bizonyos táncot nyomta a horizontba'...
mer' aztata fel se merem tételezni, hogy 'szúri-muri' volt vénásan-e...

KutyaFéK 2009.01.27. 20:33:09

Szerintem a cigány szavak, szótövek magyar nyelvű szövegben való használata szleng, pláne ha még nem is egészen azt jelenti a szó, mint eredetileg. Attól, hogy nekem se tetszik, sőt, úgy tűnik, senkinek, ez még így van, és mégis mindenki használja. Tetszik-nem tetszik, korjelenség, és nyelvtörténeti jelentőségű.
Ha jól vágom, a "geci"-zést ki is tárgyaltuk, éppen itt.

a szoclib még kómában is lop 2009.01.27. 20:39:19

@KutyaFéK:

ez faszság és te egy fasz vagy

a nyelvet mi magunk alakítjuk, mi magunk csináljuk a "korjelenséget". Tetszik, nem tetszik.

Kurvára nem tetszik, hogy szlengként propagálják a szar igénytelen cigó vakert.

Nyelvézsjózsit a Rudika rúdja döfje szájba.

IzomTibi 2009.01.27. 21:05:22

@a szoci még kómában is lop: idefigyelj bazmeg. az 'ez faszság és te egy fasz vagy' nem vitatkozás főleg nem érdemi. csak azt árulja el rólad h egy sötét paraszt vagy. ilyen indítás után kb bármit írsz az egy nagy nihil, semmi.

lehet h rühelled a cigókat, de a "mi magunk alakítjukba", már ha a magyarokról beszélsz akár tetszik, akár nem bele kell vedd a cigókat is, mert itt élnek, van magyar személyiük is, jobb esetben beszélnek magyarul is, elég mázsás részarányt érnek el az összlakossághoz képest, hát képzeld bazdmeg nem kérik ki a véleményed azt hatnak a magyar nyelvre, nem úgy mint mondjuk az eszkimók, hallod.

nem kell propagálni semmit bazmeg, egy rakás török német meg fasztudja milyen szó úgy lett a magyar nyelv része, hogy senki nem propagálta, és még az is lehet h mondjuk magát a törököket ugyanúgy rühellték akkor, mint te a cigókat most.

de téged basszon szájba az a kurva intelligenciád és magabiztosságod, amivel másokat faszozol és közben szórod a penetráns hülyeségeid.

IzomTibi 2009.01.27. 21:42:06

@a szoci még kómában is lop: bocsánat, én csak a faszozásod láttam, azt hittem egy szinten vagyunk!

de igazad van, állj ki a magyar nyelv elé egy stop táblával, a kultúrnyelveket engedd be, a többit meg söpörd vissza a túrósba. most már világosan emlékszem, hogy ezt a magyar nyelv is pont így csinálta a jövevényszavakkal. sátor? azt honnan jöttél? törökből? jól van jöhetsz. sökmölle? az mi faszom? micsoda, hogy avarul? ó h baszná meg a csodaszarvas én ilyen népnek a szavát a számra nem veszem!

a blogomra ránéztem, nagyrészt pont az ilyenekről szól, mint te.

Nyelvész Józsi 2009.01.27. 22:02:28

@a szoci még kómában is lop: Te nem tudod, hogy kiknel szóltál be. Nathanp, Izomtibi, KutyaFéK, én, stb.. Ha nem értesz egyet, megmondod, stb az rendben lenne. Kitiltottalak a gecibe, te szarfaszú csicska.

Eddig két darab kommentet töröltem az blogom egész történetében, ami az olvasóim színvonalát dicséri.

Nyelvész Józsi 2009.01.27. 22:08:34

@a szoci még kómában is lop: A legtöbb kommentedet kiszedtem, de néhányat meghagytam, hadd lássa mindenki, mekkora féreg vagy.

KutyaFéK, ha zavar ennek a művelt úrnak a kommentje, amiben faszoz, szívesen kitörlöm.

zsirfeka 2009.01.27. 22:24:12

'szoci' userünk kiharcolt magának egy FUBAR státuszt. (elnézést, tudom, hogy angol, nem illik ide, nemzetközi csetben terjedő mozaik, annyit tesz, hogy fucked up beyond all recognition)

coucou 2009.01.27. 22:41:00

Csávókám nem gyengét ámokfutott itten. Ennyi aggyal talán 4-5 napba is van, amíg újrareggel, addig talán nyugi lesz.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.27. 23:09:56

minden oké...?

A bunkó rendőrt ütni kell! 2009.01.27. 23:11:05

@zsirfeka:

a fubar-nak legalább van köze a szlenghez

ELLENTÉTBEN AZZAL, AMIRŐL A POSZT SZÓL

viszont a jelentésének nem teljesen megeflelő értelemben használod

mr gumby 2009.01.27. 23:17:31

@fasz-magyar.blog.hu/: "A szleng olyan csoportnyelv (szociolektus), mely kis létszámú, sok időt együtt töltő, azonos foglalkozású vagy érdeklődési körű csoportokban születik, és fontos társas szerepet tölt be ezekben a közösségekben: erősíti az összetartozás érzését, és elkülöníti az adott közösséget a többitől." f: wikipedia

ezek alapján mindenki próbálja meg eldönteni, hogy akkor most a dzsanáz szleng-e vagy sem. (az)

Nyelvész Józsi 2009.01.27. 23:18:06

@fasz-magyar.blog.hu/: Ez a kritika teljesen elfogadható, még ha csupa nagybetűvel írod is. Remélem olvasol, szoci! :D

Nyelvész Józsi 2009.01.27. 23:20:22

@mr gumby: Ez a helyes válasz amúgy.

Lehet másképp gondolni, meg kiborulni, de még egy ilyen szoci ne legyen, mert ráküldöm a Gyulabát. :D

coucou 2009.01.27. 23:23:45

@ufó: skanzelizé :)

A bunkó rendőrt ütni kell! 2009.01.27. 23:24:30

@mr gumby:


hülyeség ez alapján a poszt tárgyát szlengnek tekinetni

"azonos foglalkozású vagy érdeklődési körű csoportokban születik"

HACSAK NEM

a cigány az egy foglalkozás vagy érdeklődési kör

Miss Marple 2009.01.27. 23:33:45

@coucou: Az "újrareggel"-re azt hittem, valami új szleng szó arra, hogy 'ráébred, rájön valamire', 'újra reggel van' - ééérted!, csak nem értettem, hogy most akkor ige vagy főnév vagy mi. :):) Nagyon szép szó lenne úgy is, talán még annak a sűrűmagyarnak is tetszene, aki magáról elfelejtkezve használta a "vaker" szót is... :) Csak azt nem értem, hogy annál csúnyábbat, mint "fasz", nem tudott? Ezt a malacságot még én is szoktam használni. Persze csak néha, ha nagyon muszáj.


Egyébként a "dzsaná(s)z"-t én is csak 'rohan, siet' értelemben hallottam és használom, az itt megadott értelemben még sose.

Eltiron72 2009.01.28. 01:20:03

Mifelénk még használatos "kedvel" értelemben is.
"dzsanázod a kumot, faszi? Tolj egyet az arcodba, dellázom!"

A bunkó rendőrt ütni kell! 2009.01.28. 03:04:52

@Eltiron72:

tifelétek hol? a putriban?

A bunkó rendőrt ütni kell! 2009.01.28. 03:12:22


na figyuka

a cigány nyelv egy igénytelen mocskos nyelv

mert a réz heti árfolyamánál, és hogy a csaj pinájába hogy dugná a csávó a káreszt igényesebb témát nem lehet megtárgyalni

Eszt kell csináni e (törölt) 2009.01.28. 06:43:53

Ejj http akármi, Neked is mu$$ helybe jönni a pofonokért... Én elhiszem, hogy fáj az élet, de könyörgöm az élő fába is belekötsz? Menj ki valamelyik térre és készíts egy közvéleménykutatást arról, hogy ez most cigány v szleng. Úgy gondolom az utóbbira több voks lesz. IzomTibi jól írta, akkor az összes jövevényszavunkat tiltsuk meg használni? Nagy a dzsumbuj a magyar nyelvben, én akkor is azt mondom ez szleng.

nathanp 2009.01.28. 08:08:09

@a szoci még kómában is lop: @fasz-magyar.blog.hu/:

Tokodon, meg 'Altárón a cigó rudikának nemcigó haverjai vannak. Együtt lógnak a Horizontban, csencselnek, okosítanak, csajoznak.

Ha sokat geciztek itt, beülnek a piros ladába, megkeresnek, 'azt kaptok a vascsővel. Pislogtok majd, bazmeg, mikor a Kisnovák, aki egyszer szkinhed volt fél évig (Rudika bugázott neki egy bombert, bakancsa meg amúgy is volt, gondolta, miért ne) együtt cipőz meg benneteket Dzsúlióval. Habiszti kiscsírák, höjj.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.28. 08:41:11

@coucou: de holnapra már minden oké...

:)))

Epoxigyanta 2009.01.28. 08:44:35

A jövevényszavak és szleng közt elég jó párhuzamot lehet vonni. Jövevényszavak különböző nyelvű népek, emberek (huzamosabb) együttélése során szivárognak be. Mivel a cigányokkal már évszázadok óta együtt élünk, elég sok szó jött már át a magyarba.
Ehhez pedig úgy jön a szleng, hogy a cigány szavak (hogy is foglmazzak korrektül) nem az irodalomból terjednek, hanem az utcán, osztályteremben, vagy zárt intézetek falai közt ragdnak a magyar nyelvet beszélőkre.

De ha valakinek nagyon nem tetszenek a cigány eredetű szavak, kerülje a következők használatát is:

ácsi, bazsevál, bula, csánk, csóró, csöcs, dilinyós, duma, gógyi, komál, lóvé, mata (részeg), mólés, megmurdel, piál, pisál, csávó, csaj, séró, uzsgyi, kaja, kajál, hóhányó, dzsuvás, góré, baró

Érdeklődőknek bővebben:

ash chi! = ácsi = megállj!
bashavel = bazsevál = muzsikál, hegedül
bul = bula = fenék, segg, pejoratív értelemben nő, rosszéletű nő
chang = csánk = eredeti jelentése térd
chorro = csóró = szegény, pejoratív értelemben tolvaj
chuchi = csecs/csöcs = (női) mell
dilo = dilló = bolond, dilinyós
duma = duma = beszéd (dumál, beszél, a roma nyelvben is szláv jövevényszó)
gazho = gázsó = nem cigány férfi
godgyi = gógyi = ész
kamel = komál, szeret
love = lóvé = pénz
mato = mátó, mata = részeg
mol = mól, mólés = eredetileg bor, a magyarban a részeg, pityókás
murdel = megmurdel = meghal
phurde = purdé! = eredetileg fújd! - jelentése volt, a cigány kovács mondta a gyerekeinek, akik a fújtatót "kezelték", innen a cigány gyerekek elnevezése lett.
pijel = piál = iszik
pishtyal = pisál = vizel, eredeti jelentése csepeg.
shandel = csandázik = azaz okádik, hány
shavo = csávó = eredetileg cigány fiú, vagy fia valakinek, a magyarban férfi jelentést kapott
shej = csaj = eredetileg cigány lány, a magyar nyelvben általában lány
shero = séró = eredeti jelentése fej, a magyarban haj
ushtyél = uzsgyi, eredetileg feláll, a magyarban gyerünk!
xal = kajál = eszik
xoxamno = hóhányó = hazudós, csalfa
zhal = zsal, dzsal = megy
zhuvalo = dzsuvás = erdeti jelentése tetves, a magyarban koszos

Miss Marple 2009.01.28. 08:55:23

@Epoxigyanta: Navégrevalaki! Köszönöm a keresztény úri középosztály nevében.

Jó újrareggelt kívánok.

KutyaFéK 2009.01.28. 09:20:42

Eh, most kapcsolok, mi történt.
Maradhat az engemfaszolós komment, hadd lássák, de azért kösz a lehetőséget.
(Én tényleg ekkora helyi arc lettem?)
A "cigány nyelv mocskos igénytelen..." hablatyhoz még annyit, hogy a részegséget és következményeit is gyönyörűen lehet még árnyalni a segítségével. ; )

retroflexus 2009.01.28. 09:24:44

Ízetlen gyerek ez a Rudika, ilyen ótvar zenére ne rázza má' a picsáját!

bekbórd! 2009.01.28. 10:07:56

Idegen (cigány) szó, vagy szleng?
Ha cigányok vakernak egymás közt cigányul, vagy ahogy leginkább szokták, a cigányt a helyi nyelvvel keverve, akkor simán egy cigány szó. Ha magyar beszédben tűnik fel egymagában és rendszeresen, akkor szlengnek számít szerintem.
A dzsanázást tényleg szokták -tévesen- a menésre és a kedvelésre használni. Menésre a dzsalon kívül a dzsavert ismerem.
-Idesányám, dzsáver á mák!
-Há nem mák áz, hándzsá!

Nyelvész Józsi 2009.01.28. 10:24:03

@fasz-magyar.blog.hu/: Apám, menj máshova netezni. Egyszer durván kifejtetted a véleményed, az OK, de miért kell kötekedni itt mindenkivel? A válaszokat (meg a blogodat) elnézve szerintem sokak nevében cselekednék, ha kitiltanálak.

Nyelvész Józsi 2009.01.28. 10:24:38

Ki is tiltalak a gecibe.

Nyelvész Józsi 2009.01.28. 10:27:05

@KutyaFéK: "Én tényleg ekkora helyi arc lettem?"
Alap. Mindenki az, aki itt rendszeresen kommentel, normálisan kritizál, értéket ad hozzá stb.


"A "cigány nyelv mocskos igénytelen..." hablatyhoz még annyit, hogy a részegséget és következményeit is gyönyörűen lehet még árnyalni a segítségével. ; )"
Így van. :D

zsirfeka 2009.01.28. 10:31:37

@fasz-magyar.blog.hu/:
Hú, hogy te milyen okos vagy, lehetek a barátod?

Ha figyelmesen olvastad, amit irtam: nemzetközi csetben használatos. Nemzetközileg 100ezrek nyomják a csetet, indiaik, brazilok, szerbek, ukránok, amerikaiak minden baszott nemzet egy folyamatosan alakuló angol nyelven. Hozzám eljutott egy értelmezésben. Valószinuleg tartom, hogy használják még 10 más helyzetben ugyanezt, mint sok más angol szót, szlenget, kifejezést. Te meg jössz itt nekem, hogy 'nem teljesen megfelelő éretelemben' használom a jelentését. Na, ne bassza meg! Te vágod az összeset? Kortárs anglisztika nyelvkutató akadémikus bölcsész vagy miaf? Cidázom is magam!

Az eredeti jelentése katonai eredetü, gondolom ezt te is vágod (wikip), az értelmes vita max eddig terjedhet.

Nyelvész Józsi 2009.01.28. 10:56:31

@zsirfeka: Igazad van, tesó.
Kitiltottam a formát, de gondolom olvassa még a válaszodat. :D

coucou 2009.01.28. 11:51:55

1 posztra 2 bannolás, há mi van itt? Új trollbuszmegálló?

@Miss Marple: :)) (nekem is leesett miközben írtam, de gondoltam max vicces félreérésre adhat csak okot)

Johnny336 2009.01.28. 13:54:32

Én asszem nem is japánkodok most, nehogy megcipőzzetek, vagy előficcenjen a vascső...

nathanp 2009.01.28. 15:03:12

@Nyelvész Józsi: Ki is tiltalak a gecibe.

Józsi tesó, nagy májer vagy, köszi

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán 2009.01.28. 17:31:19

@Nyelvész Józsi:

mekkora szar vagy :)

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán 2009.01.28. 17:48:56

@Epoxigyanta:


kösz

ez is jól mutatja, hogy a cigány nyelv igényesége milyen témák szinvonalát éri el.

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán 2009.01.28. 18:14:39

@Eszt kell csináni e: (és ha már emlegetett szamár)

@izomtibor:


azt gondolná ez ember, hogy egy ilyen kocanyelvész-blogon legalább műkedvelői szinten tisztába vannak a szleng és a jövevényszó fogalmak közti különbséggel

no meg azt várná az ember, hogy van errefelé valamiféle stiláris igényeség a szlenggel szemben is és az nem keverik ösze az ócsak szar cigány dumával


@Nyelvész Józsi:

józskám, nem bírod a kritikát?

Miss Marple 2009.01.28. 18:15:27

@szar-os.blog.hu: Figyelj csak: igényesSég, szÍnvonal - látom, ezek a szavak nehezen mennek. Van még mit behozni, kisfiam. Lehet, hogy megbuktatlak. Küldd be apukádat, beszélni szeretnék vele.

Epoxigyanta 2009.01.28. 18:34:34

@@szar-os.blog.hu:

Az átvett szavak nem a nyelv igényességét mutatják, hanem hogy az adott nyelv képviselőivel milyen történelmi időben és milyen körülmények között találkoztak a befogadók.

A török nem igénytelenebb az angolnál attól, hogy az állattenyésztésre vonatkozó szavakat vettük át és nem az informatikával kapcsolatosakat.

figyuka 2009.01.28. 18:34:35

Egyébként, Józsi, asszem, nem kell / érdemes bannolni az embereket.
Igazi műkedvelő inkább azt figyeli, hogy hogyan teszi magát nongrátára valaki 5 sor verbális agresszióval. Felettébb érdekes! Arctalan szájkarate...

Epoxi: kösz a gyűjtést! A 'hóhányó' meglep.

Eszt kell csináni e (törölt) 2009.01.28. 19:32:18

kulagép, szerintem inkább menj be a fürdőszobába, aztán köpjed szembe magad. Tőlem maradhat, legalább látunk itt acsarkodó dolgozatokat is.

btw:

nem értem miért kell különbséget tenni az "ócska szar cigány duma" és a szleng közt. Nem mindegy alapesetben milyen nyelven van, ha a szleng azt és úgy használja ahogy?

Nyelvész Józsi 2009.01.28. 20:52:51

@Eszt kell csináni e: "Nem mindegy alapesetben milyen nyelven van, ha a szleng azt és úgy használja ahogy?"

Ezt a dilemmát mr gumby már lezárta nekünk. Lesz még cigány eredetű szleng. :D

szleng.blog.hu/2009/01/27/dzsanaz?fullcommentlist=1#c4669988

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán 2009.01.28. 21:06:42

@Epoxigyanta:

pofátlanul csúsztatsz

"Az átvett szavak nem a nyelv igényességét mutatják, hanem hogy az adott nyelv képviselőivel milyen történelmi időben és milyen körülmények között találkoztak a befogadók."


Meg azt, hogy milyen volt az a szókincs amiből átvételre kerültek szavak.


Jellemző, hogy pl. nem foglalkozásokkal kapcsolatban kerültek átvételre szavak a cigány nyelvből


Vagy azt akarod mondani, hogy a káresz pinába lógatását a cigányoktól kellett megtanulnunk?


"A török nem igénytelenebb az angolnál attól, hogy az állattenyésztésre vonatkozó szavakat vettük át és nem az informatikával kapcsolatosakat."

Ezek szerint te lenézed az állatenyésztést az informatikához képest - no meg a törököket az angolokhoz képest. No akkor holnap láss neki a monitorodnak ebédkor.

Persze ez is csak ostobaságodat húzza alá:

szerinted egy pusztai nomád népnek épp az állatenyésztéssel kapcsolatban ne lettek volna fogalmai?


Újonnan megismert technikák fogalmai meg természetes, hogy átvételre kerülnek.


Azt viszont ugye magad sem akarod suggalni, hogy a káresz pinába lógatását a cigányoktól kellett tanulni?


Gusztustaln simbeszédű hazug alak vagy epoxikám - vagy csak borzasztó ostoba.

Nyelvész Józsi 2009.01.28. 23:16:33

@szar-os.blog.hu: Ezt nem hiszem el, baszd meg! Te zombi vagy, vagy mi a faszom? Hányszor jössz még vissza, miután kitiltalak? Ezüstgolyót kéne használnom?
Szerintem írd ki magadból, ami feszít, a blogodba, aztán csá! Ezt a kommentedet meghagyom, mindenki lássa, mekkora zsellér vagy, de ne gyere vissza, mert itt téged, öcsém, nem szeretnek. :D

zsirfeka 2009.01.29. 00:13:21

Nem vagyok pszichológus, meg őszintén szólva, le is szarom az egészet, mostanában nagyon trendi ez.

De. Amikor valaki egy virtuális karakter mögé bújva szemmel láthatólag különösen nagy élvezetet lel abban, hogy az internet adta széles szabadságot kihasználva, büntetlenül, korlátlanul oltogathat, sértegethet más embereket (szólásszabadság rulez btw), arról a következőt gondolom:

Ha szemtől szemben tennéd ugyanezt, már menekülnél az életedért, kiscsíra. Anyuért kiabálnál, és behugyoznál, amikor utolérlek. Miután összehugyoztad magad, nem bántanálak, hiszen elég szánalmas lennél default, semmi értelme az erőszaknak. Elgondolkodnál, hogy megérte-e.

Sajnos erre nem fog sor kerülni, így maradsz egy szánalmas virtuálmegmondó, egy-egy általad keménynek és megfelelően cizelláltnak érzett álintellektuális beszólás megszerkesztése után diadalittasan hátradőlő féreg.

Mi pedig, továbbra is olvassuk a blogot azért, amiért van: hogy szórakozzunk.

Miss Marple 2009.01.29. 00:29:14

@Nyelvész Józsi: Drága Józsi, mi viszont itt szeretünk téged (na jó, én biztosan), úgyhogy légy szíves ne izgasd magad, mert az nagyon árt, különösen a fiatal férfiaknak. Ez a magyarnál is magyarabb nyelvművelő meg előbb-utóbb kikopik innen, hiszen bántja a fülét a sok cigány szó (szemben a saját nyelvhelyességi, stilisztikai és helyesírási hibáival). Bár kétségtelenül érthetőek az indulataid: az arrogáns, öntelt félműveltség zabolátlan támadásai valóban ingerlőek.

gyuróspityu 2009.01.29. 00:55:31

Te fos vagy szar vagy mi!
Menj szépen vissza a szobádba és nézd meg 186-szorra a Honfoglalást te paraszt! Utálom az ilyeneket, félre is nyeltem a creatin kapszulámat, akurvaannyát...

Epoxigyanta 2009.01.29. 10:02:14

@szar-os.blog.hu:
Úgy látszik, hogy nem teljesen értetted, amit mondtam. Talán ha levennéd a szemellenzőt és egy nyelvészeti jelenséget tudományos irányból közelítenél meg és nem az érzelmeid által vezérelve, akkor megértened.
Megpróbálom újra, de szerintem én vagyok a hülye, hogy megpróbálok értelmesen vitatkozni veled.

"Jellemző, hogy pl. nem foglalkozásokkal kapcsolatban kerültek átvételre szavak a cigány nyelvből"
Nem, mert a cigányok által jellegzetesen űzött foglalkozások neve már megvolt a magyarban. Nem tudok cigányul, de nyilván nekik is megvan a saját szavuk a drótosra, vagy a vályogvetőre, de ezek valószínűleg később keletkeztek, mint magyarban, ezért nem volt mit átvenni.
Az átvételt motiváló tényezők összefügghetnek presztízzsel, stilisztikai változatosságra törekvéssel, lexikális hiánnyal, illetve szimplán csak hosszas tartózkodással egy adott beszélőközösségben.
Az első ugye nem jöhet szóba, mert cigány szavakat szőni a nyelvbe nem volt sikk (ellenben a latinnal). Lexikális hiány sem jöhetett szóba, mivel nem voltak olyan űrök a magyar nyelven, amit csak a cigányból lehetett betömni. Ez nem is lehetett így, hiszen ők élnek köztünk évszázadok óta és nem mi köztük. Egyszerűen nem volt szükségük arra a nyelvi evolúcióra, amivel pl. a tudományos életben kifejezhetik magukat, mert a tudományos élet nyelve Magyarországon a magyar. Ilyen nyelven írják a tankönyveket, ezt tanulják meg. Néhány száz ével ezelőtt a magyar is ugyanilyen helyzetben volt a latinnal szemben.
Maradt még a stilisztikai változatosság, így jött be a hóhányó, gógyi, mólés, ezek az irodami nyelven is használatosak. És a legfontosabb a szorosan együtt élő közösségeken belül terjedő szavak, amik (mivel a mindennapi együttélésre vonatkoznak) szükségszerűen egyszerűek. (kajál, komál, séró) Ez az együttélés manapság jellemzően "alacsony presztízsű" közösségekben történik :) tehát a mai nyelvben az egyszerű (és nem mindig törvényes) életre jellemző szavaik bukkannak fel főképp.

"Vagy azt akarod mondani, hogy a káresz pinába lógatását a cigányoktól kellett megtanulnunk?"
Van erre elég sok magyar szó is, a "káresz" csak egy színes forgatagban.

"Ezek szerint te lenézed az állatenyésztést az informatikához képest - no meg a törököket az angolokhoz képest. No akkor holnap láss neki a monitorodnak ebédkor."
Hát erről beszélek! Ha az evés, ivás, stb egyszerű dolgokat lenézed a filozófiával szemben, akkor olvass ebédre Nietzsche-t.

EnCIS 2009.01.29. 12:59:14

Összetévesztitek a dzsavellel, az a megy. Sztem ez jól van írva teljesen....

amúgy meg nem is értem, hogy aki helyesírni sem tud, minek köt bele mindenbe

RoFä 2009.01.29. 13:23:21

Kitiltás, ugyan már. Szólni kell az Ogrénak, hogy lássa el a forma arcát piros dekorcsíkkal.

Amúgy a faszom kivan, hogy BÁRMIKOR bazmeg ha a dzsipók bármilyen kontextusban szóba kerülnek, megjelenik pár köcsög aki mindent jobban tud mindenkinél. Különösen akkor zavaró, ha nem egyszerű kétbites faszparaszt, és
szemlátomást azért össze bír rakni egy bővített mondatot.

RoFä 2009.01.29. 13:24:36

Ja, és nem vagyok nyelvész, de az hogy mi a szleng leginkább csak érezni lehet, mint a pulzust...

EnCIS 2009.01.29. 14:07:00

Régóta nem csak a cigányok használják, én nagyon sokat hallom, amúgy jó duma, ellentétben a basszájba-val pl, az valahogy nem tetszik.

de a dzsanáz cuki :)

Alamio 2009.01.31. 16:43:43

Szerintem- túl a stíluselemeken- nem kellene folytatnia. Számomra egy szó szleng, akárhonnan jön, és magyar szleng, ha magyarok használják. A témáról Rofa fogalmazta meg leginkább a véleményemet. (amúgy én is "menni" jelentéssel hallottam használni, akárcsak a "dzsalni" igét, ami vélhetőleg szintén roma eredetű).
süti beállítások módosítása