Ha érted, hogy mondom

Szlengblog

Szlengblog

Újzséland

2008. november 27. - Nyelvész Józsi

Újlipótváros, Budapest XIII. kerületének egyik városrésze.
Feltehetően a jómódot kereső kivándorlók egy jellemző célországának (Új-Zéland), és a szlengben többjelentésű (zsidó, illetve pénz) zsé szónak az eredeti helynévre rímelő keveredése.

Hol keres kecót a Kisnovák? Újzsélandon? Jó az ösztöndíj a bölcsészkaron, a kis versíró csicskavári!

A Tasnádi Kálmán faterja még fiatalkorában elhúzott Tátról Újzsélandra... valami bankár a figura. Van neki telek, fukszok, gempa, minden, ami kell.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 09:38:35

Új gyarmatósítóink kiindulópontja. Nagyon szeretjük őket.

es2300 2008.11.27. 09:40:54

hali,

az újliipiben töltöm hétköznapjaim jelentős részét, és magam is használom a kifejezést bőszen, mely mögött sem a zsé sem pedig konkrétan az országvélt vagy valós jellemzői nem jelenik meg, mindössze az újlipótváros és a zsidó szavak keveredése.

üdv

d

Sóskifli 2008.11.27. 09:46:37

Itt lakom!:)

OldFox 2008.11.27. 10:14:33

Szerintem meg arról van szó, hogy azon a környéken tényleg elég sok zsidó származású ember lakik. Talán nem véletlen, hogy a Kárpátia koncertes jegybotrány pont azon a környéken történt.

Csicsimó 2008.11.27. 10:15:14

Figom nincs kik az "új gyarmatosítók"...engem nem gyarmatosít senki. Ez is ilyen mélymagyar naplopók által kitalált szleng. Egyébként már én is hallottam.

S Annyi 2008.11.27. 10:18:22

csicsimó, ne légy csecsemő. Idővel megtudod...

garamt 2008.11.27. 10:22:21

hát ez pont hogy nem mélymagyarok által kitalált izé.
mindenki így hívja, aki ott lakik és nem múlt el harminc, és egyáltalán nem pejoratív, hanem vicces.

Mérgező Hulladék 2008.11.27. 10:25:50

És a Rudika? Mi van vele? :)

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 10:27:32

Csicsimó

Olvassál egy kis cionista szombat.org-ot és rájössz, hogy miről beszéltem.

Ha meg nem veszed észre, hogy lopják az erdődből a fát akkor ne panaszkodj később hogy nincs mivel fűteni.

szkepi 2008.11.27. 10:30:27

speciel én most kinálok egy lakást itt.

szkepi 2008.11.27. 10:36:13

most mindenki csináljon maga alá.
zsidó összeesküvést füleltem le a pannónia balzac sarkán.
két ujgyarmatositó, névszerint fülöp imre (82) és Taub Sándor (79) garmatositanak és rombolják a szittya magyar tudatot. fékezzük meg őket amigy lehet!
fülöp úr még attól sem rettent meg, hogy bemerészkedjen az amugy népnemzeti cba üzletbe és 20deka tréfli gyulait vett.álcázáshoz is ért a mocskos mindenit!

kakamátyás 2008.11.27. 10:36:50

Ha zsidónak adod el a lakásodat akkor zsidóbérenc vagy, vagy a gyarmatositás áldozata? csak hogy tudjam

A Hannibal Lektűr-attitűd 2008.11.27. 10:37:10

van ám még érdekes zsézés

pl,. tetűhintás
szoszedet.blog.hu/2007/08/24/tetuhinta

Letícia 2008.11.27. 10:42:36

jaja, itt lakom...beceneve egyébként kisgettó :) És egyébként irígykedhettek :P

Mx / D @ o.hu 2008.11.27. 11:05:14

Ez a blog egyre szánalmasabb dolgokat hoz le, holnap meg kirakja, hogy zala déli részén egy faluban, az egyik külső utcát Csikágó-nak hívják vagy mi.. komolyan egyre szánalmasabb.. pedig meg egy 3-4 hete teljesen pörgős, ötletes volt, de az utóbbi napokban csak szenvedés..

Tényleg sajnálom.

yanchi 2008.11.27. 11:06:42

Bizony, ilyen gyarmatosított sorban senyvedve nem is szabad sem dolgozni, sem tanulni, a helyesírást pláne, de még gondolkozni sem, mert még abból is hasznot húznak a kizsákmányolók! Gondolkozzanak, tanuljanak, gazdagodjanak ők, mi majd cserébe utáljuk őket, irigykedünk rájuk, és terjesztjük, hogy tulajdonképpen nekünk jár az, amiért ők dolgoztak meg. Végül is az államosításnak nevezett kifosztás már egyszer-kétszer bejött, igaz, az ebül szerzett vagyon nem tartott sokáig, és vissza is ütött.

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 11:10:03

Mx / D @ o.hu 2008.11.27. 11:05:14

Azt hiszem, Szikszón tényleg van egy utca, ami Detroit néven fut. :D

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 11:13:22

Mérgező Hulladék 2008.11.27. 10:25:50

Rudika éppen gyűjti a zsetont, mert tartozik a Kálmánnak. Hamarosan megtudjuk, sikerül-e összeszednie a pénzt.

Nyuszi 2008.11.27. 11:13:41

Gugukának tökéletesen igaza van. Avhraham Net.Jézusnak pedig csak ennyit: csak mert paranoiás vagy meg egy kissé antiszemita, még nem ok arra, hogy gyarmatosítva érezd magad...

Mx / D @ o.hu 2008.11.27. 11:15:26

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 11:10:03

Chicago is létezik, nem ezzel van a problémám, csak annyi jó dolog lenne, és ezt viszont nem tudom annak látni.

Csak egy pár például: kerács, mag, kutya, cajga meg hasoonlók... vagy mindegy...

peace

dmisi 2008.11.27. 11:16:22

lehet sidney, de akkor is ez a legjobb része pestnek ;-)

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 11:21:40

Mx / D @ o.hu 2008.11.27. 11:15:26

Felvettem a "kutatási tervbe", ebédszünetben ki is kérdezem a lakosságot meg az Internetet. A javaslatoknak mindig örülök! :) Ha van még ilyen, jöhet ide vagy a szleng gmail címemre - kösz!

AzHofi 2008.11.27. 11:26:46

Nem a mélymagyar naplopók találták ezt ki, hanem az ott lakók. Van pár ismerősöm arrafelé, és mindegyik büszke újzsélandi, amit nem is felejt el hangoztatni, amikor csak lehet.

dávidzoli 2008.11.27. 11:27:17

Kedves avraham netjézus!
Megnéztem a szombat.orgot, szerintem jóarcok. Izraelben van magyar nyelvterületről származó zsidók múzeuma,(Szombat.org, 2003 dec )a rohadék újgyarmatosítók még izraelt sem kímélik, mit mit várhat a szegény szittya haza.

Tom 2008.11.27. 11:32:21

Az Újlipótból semmit sem gyarmatosítanak ezek.
Ott élnek ezek a koszosak, a szarban meg a mocsokban.
Ezt szeretik. Kutyaszaros utcákat, omladozó házakat. Még a zsinagóga környékét sem tartják tisztán.

Sóskifli 2008.11.27. 11:40:51

Te Tom, te mekkora BAROM vagy.

hat 2008.11.27. 11:50:46

Hát, ha minden gyamatosítót visszazavarnak oda, ahonnan jött... srácok, jurták megvannak még?

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 11:52:28

yanchi:

Jól mondod, államosítás. Megszívtuk sajnos az igazi szittyamagyar Rosenfeld Mátyás, Lederer József, Singer Ernő, Lőwy Hermann és az emberbarát Eisenberger Benjámin által kezdeményezett államosítását.

Amúgy és előtt nincsen vessző, csak tagmondatok határán. Tanulj te is valamit zsidókám.

Csicsimó 2008.11.27. 11:53:23

S Annyi: szerintem neked kellene felkelned abból a nagyon sötét álomból, ahová a magukat "igazi magyarnak" valló amúgy piti bűnözök taszítottak.

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 11:55:28

dávidzoli:

Az érthető számomra, hogy neked jó arcok a vén, szombatista cionisták, valószínűleg te is zsidó vagy.

Számodra pedig legyen érthető az, hogy nekem meg nem jó arcok a hozzád hasonló cionista zsidók.

Erről szól a demokrácia.

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 11:58:56

Csicsimó:

Neked sem ártana felébredni és megkérdezni a népedtől, hogy miért kellett annyi palesztint bezavarni a sivatagba...

nick: 2008.11.27. 11:59:16

a "mélymagyar" kifejezés mélységesen sértő, uszító és soviniszta

kultúrember nem használ ilyet

a többieknek meg legyen tilos :-P

tre 2008.11.27. 12:03:17

A Pozsonyi utat miért zárták le a végén??

Mert a helyi lakosokat ( valljuk be őszíntén, nagyrészt azonos vallásuak..) szóval őket zavarta a nagy forgalom, és elintézték.
ŐK el tudták intézni. EZ ITT A BAJ.
ŐK mindent el tudnak intézni....

kzol 2008.11.27. 12:16:46

Itt lakom! Én csak zsidó XIII-nak hívom és senki nincs megsértődve miatta és mindenki tudja, miről van szó. Tündéri zsidó emberek és olyan zsidó lányok vannak itt, hogy egyik-másik körül csak úgy izzik a levegő. És az ágyban miket tudnak, barátom... Amúgy most vettem meg itt a második lakásomat, pedig nem is vagyok kilincsorrú. Irigykedjetek csak. :-)

Csicsimó 2008.11.27. 12:21:37

Avraham NetJézus: te vagy az a kategória, akire azt szoktam mondani, hogy; "szórakoztatóan ostoba paraszt". Namármost e minőségedben kisfiam, azt javaslom, hogy szépen bújjál vissza a kő alá, ahonnan előmásztál. Okés?:)

haibane 2008.11.27. 12:22:12

én itt élek, és szeretem.budán is laktam, és azt nem szerettem, sose tudtam megszokni. és használja itt minden fiatal az újzsélandot, zsidók is meg nemzsidók is. újzséland nem is annyira új, mert a háború előtt és alatt is zséland volt. talán ami új az az izraeli befektetésből épített lakóparkok. a "nagyrészt azonos vallásúról" meg csak annyit, hogy amennyiben a zsidókra gondoltál, nagyobb részük a nemvallásos mint a vallásos, viszont ha azt írnád "azonos nemzetiségű" akkor meg megint nem lenne pontos, mert akkor csak szimplán a magyarokról beszélnél. látod milyen trükkösek vagyunk? még csak be sem lehet minket kategorizálni :)

jancsibácsi 2008.11.27. 12:22:43

Avraham, te jófej vagy és nagyon is igazad van!
Ha mindenki ott maradna ahová tartozik, lehet hogy a nem lenne ennyi probléma ezen a nyomorult sárgolyón. De ezt magyarázhatod egy olyan népnek akik úgy gondolják hogy az egész világ a hazájuk. Kiváncsi lennék mit szólnának az Izraelben élők hogyha mondjuk szomáliaiak, vagy mittudomén kicsodák-mondjuk palesztin arabok:)- elkezdenék a telkeket, földeket felvásárolni, odaköltözni, jogokat követelni, szólásszabadság tövényt módositani, médiát átszervezni stb,stb... Biztos nagyon örülnének neki.aha..asszem attól még hogy ez van itthon, és Én ezt igy érzem, még nem vagyok antiszemita..vagy igen?

Csicsimó 2008.11.27. 12:24:53

tre: ha te is ott élnél, téged is zavart volna az a forgalom. Én egyébként pont leszarom, kinek milyen a vallása. A faszság vallástól független.

Letícia 2008.11.27. 12:25:07

tre: valljuk be: derék, hogy itt bevallod...:D csak az "ők mindet el tudnak intézni" zavar, de tudom, h. szerénység is van a világon...:)

És hogy mennyit röhögök! Józsi bedobott az álló vízbe egy követ, aztán lám fodrozódik rendesen...Tom szóhasználatával: rágjátok a sz.-t, és ahogy eddig legalább 2008 évig ez téma sokaknak, lesz új 2000 év legalább erre... Hiába na, nincs új a nap alatt:)

Egyébként az "Újzséland" azért is terjedt el, mert iszonyúan drágák a lakások, és csomó új, többnyire szinglik és fiatal családosok lakják....szóval cserélődik rendesen a lakótársaság, ezért is röhejes egyesek magabiztossága...:)

Csicsimó 2008.11.27. 12:25:46

janicsibácsi: még szerencse, hogy a magyarok nem ilyenek...

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 12:33:54

Lehet, hogy köcsög leszek, és kimoderálok pár megjegyzést. Persze lehet, hogy inkább meghagyok mindent a kifejezés iránt érdeklődő, hobbinyelvész olvasóknak - legalább látják, milyen indulatok vannak. :D

Letícia 2008.11.27. 12:39:05

Józsi tedd, amit jónak látsz :)

Mérgező Hulladék 2008.11.27. 12:41:37

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 11:13:22

Ne mondd már, hogy gyűjti; múltkor a Horizontban csapatta abban a fehér ingben, amit összemosott valami pirossal!

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 12:54:21

Csicsimó:

Rögtön habzik a szád az igazság hallatán, mi?

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 12:55:56

Jancsibácsi:

Izraelben ilyen semmiképp nem lesz lévén Izrael a világ legkirekesztőbb, legfasisztább állama. Persze ahogy nézem már nem sokáig.

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 12:56:16

Bizony, Rudika a mának él! :D Vajon hogy szedi össze a pénzt a bosszúra hajlamos Kálmánnak?

Csicsimó 2008.11.27. 12:57:58

Avram: olyan egyszerű vagy, mint egy liter tej...mé' nem kotródsz el szépen a kurucinfóra, te majom? Hm?
Ott vannak a hozzád hasonló lúzerek. Amúgy meg mondtam, hogy bújjál vissza a kő alá, ahonnan elkúsztál. Nem értesz a szép szóbol, fiacskám?

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 13:04:23

Csicsimó 2008.11.27. 12:57:58

Ez kicsit durva volt, főnök! Ha nem tesztek bele több szlenget (a liter tej mondjuk jó kezdés volt), amit felhasználhatok, akkor innentől moderálok!
A blog jelmondata a "szlengkutatással a szebb jövőért!" :D

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 13:05:21

Ez utóbbi mindenkire vonatkozik persze, nem csak Csicsimóra.

employee 2008.11.27. 13:06:12

Újzséland? Ahol fullos csávók truvájkodnak a Dunapark előtt vagy ahol zsírnyakúak veretnek a habiszti cuccaikban?

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 13:19:35

Netjézus, használj több szlenget, vagy esetleg üzenj Csicsimónak máshol. :D

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 13:27:35

Nem üzengetek elég ha te leszabályozod.

jancsibácsi 2008.11.27. 13:35:10

Csicsimo kedves:)
Látom minden energiáddal próbálsz sarat dobálni a magyarokra, de sajnos el kell fogadnod hogy ez itt Magyarország, ami -akermennyire is fáj neked- a magyaroké (elvileg), és aki -származástól,vallástól stb függetlenül- annak érzi magát, (most nem kell az "ittmá' nemis élnek magyarok mer'az évek során keveredés-kavarodás vót"-ez szar duma:), kérlek engedd meg nekik hogy zavarja őket hogy egy idegen nép él az Ő földjükön, mert ez minden népnek egy természetes reakciója, ugyanigy érez még a zsidó nép is-lásd palesztin problémák. Ettől még Ők nem nyilasok, rasszisták, antiszemiták. Személyszerint én azt nemértem hogy ha valaki tartozik valahová -de nem ide- és ezt igy is érzi a vallásában, étkezésében,öltözködésében, az mi a f@..zt keres akkor itt?! Miért nem megy oda, ahol az övéi vannak, ez mindenkinek kölcsönösen kellemes lenne:)
Remélem ettől sem lettem antiszemita vagy miegymás..
Békességet, boldogságot !

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 13:39:49

jancsibacsi:

Annyi azért tartozzon még az igazsághoz, hogy Izraelben pont fordított a helyzet mert ott a betolakodók tartják idegennek az őslakókat.

Persze a palesztin holokausztról soha nem esik szó.

employee 2008.11.27. 13:42:20

"kajakra adjátok az ívet a mókusnak. ez mennyire paraj már. nem itt kellene savazni, lehet jönni a terembe, magatokra venni a kilótizet szériában, kiderülne ki a franyesz csávó. ott lehetne emberkedni a vasakkal."

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 13:45:41

"Személyszerint én azt nemértem hogy ha valaki tartozik valahová -de nem ide- és ezt igy is érzi a vallásában, étkezésében,öltözködésében, az mi a f@..zt keres akkor itt?!"

Azért mert itt jobb nekik. Izraelben nem tudnának halászni a zavarosban, ugye, ott a magukfajtával kell szembenézniük, meg az állandó háborús helyzet sem túl vonzó perspektíva lássuk be.

A "szélsőségesen antiszemita" Magyarország tuti jó hely nekik, élnek és virágoznak itt a nyakunkon.

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 13:51:22

Jancsibacsi, Netjézus, van fél órátok moderálás előtt fejenként két szleng javaslat elküldésére. :D

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 13:53:42

Már megtörtént :-)

Na jó még egy: blankolt vagy orrnehéz, a jelentése éppen aktuális :-D

jancsibácsi 2008.11.27. 14:06:52

Ok, ittvan bár már kissé szakállas:

Márászkodás-verekedés
Pörgő- taxi
Hires-(hosszú i-vel csak nekem nincs a billentyüzetemen akárcsak hosszú Ü:)-jelentése jó,szép, drága-akármilyen pozitiv dolgot jelenthet..

Avraham NetJézus (törölt) 2008.11.27. 14:09:58

És végül:

Szalonnapörgetés - szalonnasütés, ugye ez a kiválasztottaknál nem lehetséges.

Romanista 2008.11.27. 15:24:23

Józsi ez zsidózás nem modoros? vagy én nem fogom faján?bár nem mozgat csak durva a 60 komment és hogy nem igazán a szlengre repülnek rá.

Nyelvész Józsi 2008.11.27. 16:24:58

Romanista 2008.11.27. 15:24:23

Az utolsó néhányat moderáltam, de a legtöbb hozzászólást nem. Szerintem érdemes tudni, mekkora indulatokat robbanthat ki egy kapcsolódó szleng.
Köszönöm Jancsibácsinak meg Netjézusnak a szlengeket. Csicsimótól még várom amúgy! :) Szerintem ezzel le is zárom a kommenteket a bejegyzésen.

A politizálós modorosság amúgy Tibi szakterülete, gondolom nem hagyja szó nélkül a kínálkozó támadási felületet. ;)

Alf (törölt) 2010.10.13. 16:13:28

Szerintem nyilvánvalóan azért zséland mert sok zsidó lakik itt, és ezt nem is szégyelli senki. Mi is ide költöztünk, nyugodt környék, pesten az egyik legtisztább, de nem olyan burzsuj, mint a V. ker.

Spiritmonger 2010.10.19. 22:02:21

kapcsolódó kifejezés a bicskával keresztelt

Plumper 2012.06.13. 08:36:16

@Avraham NetJézus (törölt): menj vissza an@ádba, oda.
@haibane: minek szabadkozni? mi a baj azzal, ha vki vallásos? a tévelygő ókori rabbi követői távolodtak el Istentől, nem mi.
@Csicsimó: annak is örülnék, ha egyszer elém kotródna, mert belegyógyítanám a járdába.
süti beállítások módosítása